Så här ansöker du om lån genom Advisa
Samla dina lån snabbt och enkelt. Så här går det till:
Fyll i och skicka in din ansökan
Oavsett om du vill ta ett nytt lån eller samla ihop befintliga börjar du med att fylla i vårt enkla formulär. När du är klar klickar du på ”Ansök nu” så skickas ansökan för behandling av våra 38 långivare. Därefter visas förslagen direkt på skärmen.
Notera att långivarna ”bjuds in” till att ge dig lånerbjudande baserat på de uppgifter du anger i ansökan. Därför kan ett urval av dessa komma att bedöma ansökan och därefter återkomma med ett eventuellt låneförslag.
Välj bäst förslag
Första svaret får du oftast inom 1 minut. Svarstiden varierar mellan långivarna, men vi meddelar dig via SMS för varje svar du får. Inom 1 arbetsdag har du i regel alla långivares svar.
När alla förslag kommit in väljer du det som passar dig bäst. Behöver du vår hjälp finns vi tillgängliga per chatt och telefon.
Skriv på
Nu återstår bara att skriva på lånehandlingarna (digitalt eller för hand). I vissa fall kan mer information efterfrågas, det anges då tydligt i avtalet. Kort efter att du signerat lånehandlingarna betalas lånet ut.
Några av de långivare som vi samarbetar med
Ansök om lån - Så går det till
Advisa gör det snabbt och enkelt för dig att ansöka om lån oavsett om det rör sig om att samla befintliga lån eller jämföra räntor för ett nytt lån. Du ansöker om lån genom att fylla i och skicka in formuläret på vår hemsida. Oftast får du svar redan inom 1 minut och om du hittar ett lån som passar dig är det bara att signera avtalet så betalas lånet ut inom några dagar.
Tjänsten är helt kostnadsfri, vi tar endast en kreditupplysning och din låneansökan binder dig inte till någonting. Ansökan är giltig i 30 dagar så att du i lugn och kan överväga dina alternativ och välja det som passar dig bäst. Dyker det upp frågor på vägen finns våra handläggare tillgängliga att hjälpa dig direkt på kundtjanst@advisa.se eller ring oss på 0770 - 17 50 50.
Fördelarna med att ansöka om lån via Advisa är många:
- Vi samarbetar med 38 banker och andra långivare (flest i Sverige)
- Vi tillåter låneansökningar på upp till 600 000 kr
- Räntorna pressas ned eftersom långivarna får konkurrera om dig som kund
- Kostnadsfritt och ingenting du binder dig till
- Personlig rådgivning
- Endast en kreditupplysning
- Snabbt och enkelt
Grundkrav
För att ansöka om lån via Advisa krävs att du är 18 år och har fast inkomst för att säkerställa att du har utrymme för lånet och dess kostnader. Som fast inkomst räknas även pension och inkomst från eget företag. Det krävs alltid att du har minst 10 000 kr/månad i inkomst. Vidare krävs att du inte har skuldsaldo hos Kronofogden. Har du betalningsanmärkningar eller svårt att få lån? Det finns banker som är villiga att se över din situation, läs mer om vad du kan göra för att förbättra dina möjligheter till ett lån med bra villkor.
Låna pengar till bästa räntan
-
Ansök här och få flera svar idag
Säker ansökan
Information om Advisa
Advisa AB med organisationsnummer 556855-5428 (”Advisa”) är ett konsumentkreditinstitut med tillstånd från Finansinspektionen att bedriva konsumentkreditförmedling och försäkringsförmedling (”Tjänsterna”).
För vidare information om Advisa kan du kontakta Bolagsverket, telefon 0771-670 670, e-post bolagsverket@bolagsverket.se, 851 51 Sundsvall.
Genom att starta en ansökan genom Advisa får du möjlighet att jämföra erbjudanden och villkor som erbjuds till dig från de långivare vi samarbetar med. Du binder dig aldrig till att acceptera något av dom låneförslagen du blir erbjuden av våra samarbetspartners när du startar en ansökan och du kan alltid avsluta jämförelsen när du vill, men då lånejämförelsen startar vid en inskickad ansökan erbjuds ingen ångerrätt för jämförelsen.
Ångerrätt vid försäkringsförmedling eller vid ingången av ett låneavtal är du berättigad enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Kreditupplysning och informationsinhämtning
När du ansöker om att jämföra lån hos Advisa görs en kreditupplysning om dig och din eventuella medsökande hos UC AB. Det innebär att UC registrerar en så kallad omfrågning på dig. Därefter kan de långivare som samarbetar med Advisa, vars grundfilter (”Filtrering”) som du och din eventuella medsökande passerar baserat på information som inhämtas om dig och den information du uppger, under begränsad tid beställa en kreditupplysning på dig utan att det registreras ytterligare kreditupplysningar i syfte om att erbjuda dig ett låneförslag.
Genom att lämna uppgifter om dig eller en medsökande till Advisa godkänner du Advisas villkor och försäkrar samtidigt att lämnade uppgifter är korrekta och att du har erforderligt godkännande för de uppgifter du lämnar om en medsökande. Om du upplever att informationen vi har inhämtat, som du har angivit eller att Filtrering har skett på felaktiga grunder kan du höra av dig till kundtjanst@advisa.se.
Personuppgiftsbehandling
Advisa är personuppgiftsansvarig och ansvarar för att behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande dataskyddsregler.
All behandling av personuppgifter som utförs av Advisa är inom ramen för Tjänsterna som erbjuds på https://advisa.se och kan tillhandahållas genom landningssidor eller mobila applikationer av Advisa. De personuppgifter du lämnar i samband med din ansökan kommer att behandlas av Advisa för att erbjuda låneförslag och försäkring till dig.
Advisas ställningstagande är att din integritet är viktig för oss och behandlingen av dina personuppgifter ska ske säkert. I vår Integritetspolicy förklarar vi hur Advisa samlar in och använder dina personuppgifter. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dina rättigheter gällande. För att du ska förstå hur vi använder dina personuppgifter rekommenderar vi att du läser vår Integritetspolicy noggrant innan du använder Tjänsterna.
En personuppgift är varje upplysning som direkt eller indirekt kan identifiera en person som är livet. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer och e-postadress, IP-nummer eller användarbeteende i kombination med övriga uppgifter för att kunna koppla det till dig. Behandling av personuppgifter innebär all hantering av personuppgifter så som insamling, analysering, registrering och lagring. Personuppgiftsansvarig ansvarar för att behandlingen sker i enlighet med den informationen som lämnas om behandlingen och att personuppgiftsbehandlingen utförs enligt gällande dataskyddsregler.
Vi sparar och behandlar dina personuppgifter i syfte att kommunicera din ekonomiska situation till de parter som vi samarbetar med, skapa oss en bild av det bästa erbjudandet för dig samt för att kunna kontakta och administrera kundförhållandet med dig.
Advisa spelar in all telefonkontakt med dig i syfte att säkerställa att processen sker på rätt sätt och för att dokumentera eventuella överenskommelser, samtycken eller avtal. Inspelningarna sparas tills att de inte är nödvändiga för att kunna utreda fel eller eventuella bedrägerier, tills kundförhållandet upphört eller då vi inte längre har en skyldighet enligt lag att behålla uppgifterna.
För att kunna genomföra Tjänsterna samlar Advisa även in information om dig automatiskt och från tredje part. Detta är bland annat:
- Information om dig från en kreditupplysning
- Information om nuvarande sanktionering eller övrig klassning av högrisk (PEP/RCA)
Annan information om din användning av Tjänsterna och teknisk data inhämtas även, vilket kan inkludera det URL som är din unika åtkomst till Kundportalen, din IP-adress, unique device ID, information om nätverks- och datorprestanda, vilken typ av webbläsare, språk och information om identifiering och operativsystem.
Advisa lämnar ut dina uppgifter till de kreditupplysningsinstitut, långivare, försäkringsbolag och leverantörer av tjänster som används för att uppfylla de lagkrav som ställs på Advisa eller för att fullfölja förpliktelserna enligt Tjänsterna som avtalats.
Advisa behandlar informationen ovan för följande ändamål:
- Tillhandahålla Tjänsten
- Uppnå och säkerställa kundkännedom
- Säkerställa och underhålla den tekniska funktionaliteten hos Tjänsterna
- Förbättra och utveckla Tjänsterna och nya tjänster och produkter, samt att analysera din användning av Tjänsterna
- Personifiera och förbättra din upplevelse av Tjänsterna
- Meddela dig via post, telefon eller annan elektronisk kommunikation (exempelvis sms eller e-post) kopplade till Tjänsterna
- Kunna rikta marknadsföring mot dig av våra produkter och tjänster under ett års tid från avtalsrelation (detta kan du när som helst frånsäga dig enligt punkt 4)
- Informera dig om uppdateringar vi gör av Tjänsterna och användarvillkoren
- Förhindra att användning av Tjänsterna missbrukas eller är i strid med användarvillkoren
- Uppfylla lagkrav
För ytterligare information om hur Personuppgifter behandlas i samband med försäkringsförmedling hänvisar vi till vår förköpsinformation vid tecknande av försäkring.
Ansvar i samband med våra tjänster
Innan du ansöker om lån är det viktigt att du ser över din ekonomi genom att t.ex. göra en budget. Använd gärna Konsumentverkets verktyg för att göra en budgetkalkyl.
Information, uträkningar och rekommendationer lämnade av Advisa ska endast betraktas som vägledande förslag. Det är upp till dig att värdera och kontrollera den information som vi lämnar om våra samarbetspartners erbjudanden innan du ingår i ett avtal. Advisa ansvarar för att den information som ges inte ska vara avsiktligt eller till följd av vårdslöshet från vår sida felaktig eller vilseledande. För mer om Advisas ansvar se konsumentkreditlagen, lag om viss verksamhet med konsumentkrediter, lag om försäkringsförmedling och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal.
De avtal som du tecknar med långivare och med Advisas övriga samarbetsföretag är avtal som är gällande mellan dig och långivaren/samarbetsföretaget. Advisa ansvarar inte för eventuell skada eller förlust som uppstår på grund av att du väljer att ingå, eller avstår från att ingå, avtal med något av de företag som vi samarbetar med.
Advisa kan aldrig lämna någon garanti eller utfästelse, eller i övrigt göra något åtagande för någon av våra partners räkning. Beslutet om beviljandet av låneerbjudanden eller avtal ligger aldrig hos Advisa.
Ändringar, lag, kontakt och tvist
Vi förbehåller oss rätten att ändra och uppdatera dessa allmänna villkor. Detta meddelar vi dig genom att publicera den uppdaterade versionen på hemsidan eller i vår integritetspolicy.
Om ändringarna kan anses så pass väsentliga eller påverka ditt befintliga engagemang med oss kan vi behöva ert samtycke för den ändringen, vilket vi i så fall kommer inhämta från er i god tid för att erbjuda dig en chans att göra ett ställningstagande till förändringen och eventuellt motsätta dig förändringen innan en sådan förändring sker.
Advisas behandling av dina personuppgifter vid användningen av Tjänsterna regleras av svensk lag. Om en tvist uppstår skall den lösas av svensk allmän domstol som första instans, såvida ingen annan tvingande lag ställer andra krav. Se www.domstol.se för mer information.
Ni har även möjlighet att vända er till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), telefon 08-508 860 00, e-post arn@arn.se, Box 174, 101 23 Stockholm.
Mer information finns på vår klagomålssida.
Advisa AB är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter för utförandet av Tjänsterna. För att utöva dina rättigheter enligt lag eller vad som benämns ovan kan du kontakta oss på kundtjanst@advisa.se.
Om du inte är nöjd med vår behandling eller anser att vi gjort ett fel kan du framföra ditt klagomål till kundtjanst@advisa.se eller direkt till klagomålsansvarige på klagomal@advisa.se. Ni kan även framföra ett klagomål direkt till Konsumentverket eller Finansinspektionen.
Version: 201810
{{await.data.count}} personer har jämfört lån genom Advisa senaste dygnet
Vanliga frågor och svar
- Vilka långivare samarbetar Advisa med?
Vi samarbetar med 38 banker och andra långivare:
Swedbank, SEB, ICA-Banken, IKANO Bank, MedMera Bank, Forex, Bank Norwegian, Marginalen Bank, Resurs Bank, Santander Consumer Bank, Nordnet Bank, Collector, re:member, SevenDay Bank, BlueStep, Komplett Bank, SVEA Ekonomi, Instabank, Credento, Konsumentkredit, Brocc, Lendify, Fellow Finance, Nystart Finans, Wasa Kredit, Nordax, Avida, BYAX, Credway, Credigo, Balanzia, Bigbank, Lån & Spar Bank, MoneyGo, Cashbuddy, Moank, BRAbank och Euroloan.
- Vad krävs för att låna genom er?
För att jämföra lån behöver du:
- Ha fyllt 18 år
- Ha en inkomst på minst 10 000 kr/månad från anställning eller pension
- Ej ha skuldsaldo hos Kronofogden
- Vilken ränta och månadskostnad får jag?
Räntan på ett privatlån sätts alltid individuellt efter dina förutsättningar. Advisa hjälper dig därför att optimera din låneansökan och skickar den till flera banker och andra långivare samtidigt för att säkerställa att du får så många och låga ränte-erbjudanden som möjligt.
Detaljer
Lånebelopp 5 000 - 600 000 kr Återbetalningstid 1 - 18 år Ränta 2,95 % - 26,05 % - Om allt är gratis. Hur tjänar ni pengar?
Advisa hjälper banker och andra långivare att träffa nya kunder. Det innebär att du kan välja den som du tycker ger dig bäst erbjudande. Långivaren får en ny kund och du får det lån du gillar bäst. Vi får provision från den bank som du väljer. På så vis kan vår tjänst vara gratis för dig som kund. En ansökan är inte bindande vilket innebär att du när som helst innan du skrivit på kan välja att inte fullfölja.
- Får jag bara en kreditupplysning?
Ja, via Advisa får alla banker dela på en och samma kreditupplysning.
- Kan jag betala av ett lån i förtid?
Ja, du har fri amorteringsrätt på alla lån som tas genom oss. Det innebär att du närsomhelst kan betala mer på lånet eller lösa ut lånet helt och hållet.
- Kan jag ta ett lån trots betalningsanmärkning?
Ja, du kan ta ett lån om du har få betalningsanmärkningar och ej har skuld hos Kronofogden. Med betalningsanmärkningar försvåras dock möjligheten till lån.
Tack!
Vi återkommer till dig inom kort.